Senior Administrative Assistant (M/F)
Référence6yhsemxz65
LocalisationLuxembourg
Domaine d'activitéServices administratifs
Type de contratIntérim (6 mois)
Description de l'entreprise
Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.
Description de l'offre
The (Senior) Administrative Assistant reports to the Director, the Heads of Division and/or the Heads of Unit, supports the smooth running of activities by providing secretarial and administrative assistance to the Director, the Heads of Division and/or the Heads of Unit and is the back-up of the other Administrative Assistants of the Department.
Operating network
S/he will provide assistance to the team members as well as act as back-up of the other teams’ assistants in their absence.
Responsibilities
The successful candidate will perform general secretarial duties and administrative tasks. S/he will have the following responsibilities:
• Preparing, distributing and following up reports and notes, incl. overview tables and reports when needed;
• Provide support in the collection and electronic filing of the quarterly reports/financial statements received from financial intermediaries;
• Undertake related electronic (using the internal data storage system) and paper filing;
• Communicate efficiently (face-to-face, phone, email) with the team members but also with internal as well as external clients; cooperate with the other teams’ assistants and other interfaces;
• Follow up on internal documentation throughout the approval process;
• Request missing documents via email from external counterparts.
Profil recherché
Qualifications:
• A minimum of three (3) years’ relevant professional experience
• Certified secondary level education;
• Any additional certifications indicating specialisation would be an advantage;
• Excellent knowledge of standard computer tools and MS Office tools (particularly Excel and PowerPoint);
• Excellent written and spoken English; knowledge of other EU languages would be an advantage.
Personal Qualities:
• Excellent organisational skills;
• Excellent prioritisation skills;
• Excellent team spirit and interpersonal skills;
• Excellent verbal and written communication;
• Strong sense of responsibility and initiative;
• Ability to work reliably and accurately under pressure;
• Strong personal commitment
This is a great opportunity to work for a European Institution. Initial contract of 2 months + several extensions.
Salary: depending on experience: beetween 3500€ and 4800€ gross
Postuler à cette offre
¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.