Toutes les offres

HR Procurement Assistant (M/F)

Publié le 15 octobre 2025

Référenceldug5wrywi

LocalisationLuxembourg

Domaine d'activitéServices administratifs

Type de contratIntérim (6 mois)

Postuler en ligne

Description de l'entreprise

Sofitex Talent Recruitment
Fort d'une expérience de plus de 30 ans dans les Ressources Humaines, Sofitex est un réseau international de Travail Temporaire et de Placement en CDI. Sofitex fonde sa dynamique et son succès sur le professionnalisme de ses équipes, sa forte réactivité et sa proximité.

Description de l'offre

For one of our clients, a European Instutition located in Luxembourg Kirchberg, Sofitex Talent is currently looking for a

HR Procurement Assistant (M/F)

Supporting and enabling the transition of HR procurement activities towards new procurement tools and supporting processes

Accountabilities

Supporting the contract harmonisation project by:

-              testing new digital procurement tools in UAT and coordinating with central procurement in remediating challenges identified;

-              managing contract data for the HR Directorate, including migrating the data onto the new production platform;

-              mapping of call-off contracts to framework contracts;

-              running purchasing checks and allocations for Call Offs where the accrual was not taken into account in the framework agreement/call-off.

Supporting the consultancy category project by:

-              submitting required procurement data and input for HR;

-              coordinating the mapping of HR procurement activities and contracts into bank-wide categories;

-              coordinating responses to requests from central procurement as the project progresses;

-              providing input to the digitization of signatures.

 Coordinating the administration for HR procurement by:

-              entering all HR contracts/Framework Agreements into PeopleSoft Financials;

-              regularly updating the Procurement Dashboards and coordination tracker;

-              ensuring requisite approvals have been collected for all contracts, framework agreements, call-offs and addenda in HR procurement before sending, filing and archiving them;

-              monitoring and maintain the team mailbox (filing/archiving).

Launching calls for tender

-              Participate in HR’s calls for tenders.

Profil recherché

  • Secondary level diploma, completed with a 2-year certification in a relevant field (e.g. procurement, accounting, business administration) or secondary level diploma with equally qualified experience in a relevant field.

  • Minimum of 3 years’ experience in an operational or business support position in a relevant field.

  • Knowledge of (public) procurement standards is strongly desirable.

  • Diligence and ability to self-organise and work across a wide range of topics and teams

  • Very good verbal and written English language skills. A good command of French would be advantageous.

  • Very good knowledge of standard IT & office tools (particularly Word, Excel and Outlook).

  • Knowledge of Peoplesoft and the Bank’s IT tools, specifically GED (OpenText), would be an advantage.

  • Good understanding of the Bank’s operating methods and its procedures will be considered an asset.

This is a great opportunity for a long term temporary contract (initial 2-month contract + extensions) to start asap.

Salary: depending on experience : 3850€ gross or 4350€ gross

Postuler à cette offre

Les champs marqués d'un * sont obligatoires
Extensions autorisées : .doc, .docx, .pdf ou .rtf - Taille maximum autorisée : 2Mo
 

¹ Les informations collectées par SOFITEX via ce formulaire font l’objet d’un traitement informatisé ayant pour finalité la gestion des fichiers de candidatures et du recrutement. Les informations marquées d’un astérisque sont obligatoires – leur non renseignement entraîne l’impossibilité de traiter la demande. Ces informations sont à destination exclusive des services de SOFITEX, de ses clients et éventuels sous-traitants agissant dans le cadre de la prestation. Les données seront conservées pendant les durées nécessaires aux finalités pour lesquelles elles seront traitées, précisées dans notre Politique de protection des données.
Conformément au Règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des données à caractère personnel, vous disposez d’un droit d’accès, de rectification, de suppression et d’opposition pour motifs légitimes, en adressant votre courriel avec pièce d’identité à rgpd@sofitex.lu.

Retour en haut